دلیل ایران سوریه لبنان اسراییل اخبار سیاست خارجی

دلیل: ایران سوریه لبنان اسراییل اخبار سیاست خارجی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری تصاویر) + گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (

به گزارش هنرآنلاین، گروه های رستاک و سرشک و ارکستر بادی پایتخت کشور عزیزمان ایران شنبه شب 23 دی ماه در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

تصاویر) + گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (

گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (+تصاویر)

عبارات مهم : کنسرت

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در چهارمین روز برگزاری شاهد چند اجرای دیگری بود.

به گزارش هنرآنلاین، گروه های رستاک و سرشک و ارکستر بادی پایتخت کشور عزیزمان ایران شنبه شب 23 دی ماه در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

تصاویر) + گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (

رستاک به سرپرستی سیامک سپهری به اجرای شادیانه های موسیقی اقوام متفاوت کشور عزیزمان ایران در تالار وحدت پرداخت.

سیدفرزاد مرادی یکی از خوانندگان و نوازندگان گروه رستاک در ابتدای این برنامه و بعد از اجرای یک قطعه دونوازی نی انبان و دمام منظقه بوشهر به وسیله نوازندگان گروه، خطاب به مخاطبان در تالار گفت: ما هر لحظه هنگامی که در جشنواره ها حضور پیدا می کنیم با چالش جدیدی رو به رو می شویم، لیکن عده ای دوست دارند ما کارهای قدیمی مان را اجرا کنیم و عده ای نیز دوست دارند که گروه قطعات جدیدی را اجرا کنند. به هر حال ما امشب تصمیم گرفتیم تا با تلفیقی از این دو نگاه قطعاتی را به شما تقدیم کنیم و امیدوارم این انرژی که امشب از شما در یافت می کنیم به شما بازگردانده شود.

به گزارش هنرآنلاین، گروه های رستاک و سرشک و ارکستر بادی پایتخت کشور عزیزمان ایران شنبه شب 23 دی ماه در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

قطعات”ای یار” از بندرعباس، “واسونگ” از شیراز، “رعنا” از گیلان، “غربت” از کرمان، “سنین یادگارین” از آذربایجان، “بارون” از لرستان، “بوتورای” از کردستان، “بیو بریمش” از شوشتر و “اله منی” از بلوچستان آثاری بودند که در این کنسرت در کنار قطعات دیگری از مناطق خراسان و کرمانشاه به مخاطبان ارائه شد.

سیامک سپهری سرپرست گروه و نوازنده تار، سید فرزاد مرادی خواننده و نوازنده رباب، سه تار، دیوان، تنبورک و قوپوز، سید بهزاد مرادی خواننده و نوازنده دهل، ضرب و سازهای افکتیو، اکبر اسماعیل پور نوازنده تار و عود، سپهر سعادتی نوازنده کنترباس، حامد بلند همت نوازنده سرنا، نی جفتی، دوزله، نی انبان، قمشه، دونلی و بالابان، صبا جمالی نوازنده قانون، امید مصطفوی نوازنده تمبک، کوزه، زنبورک، دهلک، کاسوره و سازهای افکتیو، مائده دوستی نوازنده کمانچه، یاور احمدی فر نوازنده دف، دایره، دهل و سازهای افکتیو، فرزاد خورشید سوار نوازنده دف، دهل، دم دم باس، دم دم زیر، کوزه و داربوکا، علی عیوض خوانی خواننده کُر، المیرا قنبری خواننده کُر گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می دادند.

از “سپیده” تا “آزادی” در شب چهارم جشنواره

گروه سرشک به سرپرستی یحیی علوی و خوانندگی مهدی سالاری در تالار رودکی در سئانس دوم قطعاتی انقلابی از بزرگان موسیقی را جهت مخاطبان اجرا کردند.

تصاویر) + گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (

سرشک در دو قسمت به اجرای رپرتوار انتخابی خود پرداخت. در قسمت اول یحیی علوی، سرپرست و نوازنده ی سنتور به همراه صمد برقی نوازنده چیره دست خراسانی و یوحنا علوی نوازنده ی تمبک روی صحنه آمدند و قطعاتی را به صورت بداهه بر اساس موسیقی مقامی خراسان اجرا کردند. از آنجا که هر سه نوازنده این بخش اهل خراسان بودند در سؤال و جواب ها و ورود و خروج ها بسیار هماهنگ و حس مشترکی داشتند و همین عنوان باعث رضایت حاضرین و تشویق گروه شد.

پس از آخر این قسمت و چند دقیقه ای تنفس، این بار دیگر اعضای گروه، سیامک برقی (آلتو)، و رشاد شالپوش (عود) روی صحنه آمدند تا آثاری از دوران انقلاب ساخته ی بزرگان موسیقی استادان محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان را جهت علاقمندان اجرا کنند. در ابتدا تصنیف “آزادی” از آلبوم “چاووش 2” ساخته ی استاد محمدرضا لطفی اجرا شد و بعد از آن تصنیف پرطرفدار او یعنی “سپیده” از آلبوم “چاووش 6″، و در آخر قطعه ی “عاشقان” از این هنرمند فقید اجرا شد. در ادامه ی برنامه، سرشک دو اثر خارق العاده از استاد پرویز مشکاتیان به نام های “ایرانی” و “چندمضراب پنج گاه” را نواخت که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، گروه های رستاک و سرشک و ارکستر بادی پایتخت کشور عزیزمان ایران شنبه شب 23 دی ماه در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

گروه سرشک در سال 1378 به سرپرستی یحیی علوی در مشهد تشکیل شد. این گروه با نشانه حفظ و اشاعه ی موسیقی اصیل ایرانی با الگوبرداری از بزرگان موسیقی از جمله فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی به فعالیت خود ادامه داد. این گروه در شهرهای متفاوت کشور عزیزمان ایران و همچنین کشورهایی چون آلمان و امریکا اجرا داشته و مقام نخست گروه نوازی و تندیس جشنواره ی موسیقی فجر در سال 92 و نیز اجرا در فستیوال جهانی موسیقی محلی در سال 2015 بخشی از کارنامه این گروه است.

اجرای ارکستر بادی پایتخت کشور عزیزمان ایران در نیاوران

تصاویر) + گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (

ارکستر بادی پایتخت کشور عزیزمان ایران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی و با حضور پرشور مخاطبان در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. ارکستر بادی در این اجرا 21 قطعه اجرا کرد و قطعات متفاوت در سبک ها و درونمایه های متفاوت اجرا شد.

سینا ذکایی و محمد نراقی نوازندگان فلوت، امیر حسین محمد خانی، مهشاد ناد علیان نوازندگان ابوا، مینلی دانلیان، یلدا احسانی و آنیتا یعقوبی نوازندگان کلارینت، فریدون یعقوب خانی، سعید نیازی و کسری تدین نوازندگان ساکسفون، فرشاد شیخی، آرش رضویان، لیلا بازغی و دینا کهن نوازندگان هورن، علی ضرابی و امیررضا رضایی، نوازندگان ترومپت، سیامک کریم پور و رامین براتی نوازندگان ترومبون، رضا دست فال نوازنده گیتار باس، غلامرضا معرف، امین قیاسی و علی فراهانی نوازندگان پرکاشن و سروش عمومی نوازنده درامز در این اجرا روی صحنه رفتند.

اجرای گروه سورنای در شب چهارم جشنواره

گروه سورنای به سرپرستی احسان عبدی پور در حضور مهمانان خاص ای از جمله سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد، فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی و علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی روی صحنه رفت.

سورنای جهت اجرا در جشنواره موسیقی فجر، رپرتواری مشمول بر قطعات شاد و محزون موسیقی غنی لری را گزینش کرده بود که عمدتاً از آثار خاطره انگیز سال های دورتر موسیقی لری بودند.

کنسرت شب گذشته با اجرای قطعه معروف “سوزه سوزه” شروع شد و در ادامه آثاری نظیر “سیت بیارم”، “کوش طلا”، “آواز علیدوستی”، “بزارن بینابینا هه لاو”، “هه گله”، “کوچکله”،” “هه وله”، “آوازهای ساریخانی و دنگ دال” اجرا شد.

در نهایت اجرای “سورنای” با دونوازی سرنا و کمانچه با هنرنمایی احسان عبدی پور و محمدرحیم باجلاوند به آخر رسید تا این قطعه بی کلام حسن ختامی بر اجرای زیبای “سورنای” در جشنواره موسیقی فجر باشد.

محمدرحیم باجلاوند (کمانچه و خواننده)، احسان عبدی پور (سرپرست و نوازنده سرنا)، محمد قربانی (تار)، بابک پیمانی (تنبک و سازهای کوبه ای) و داوود رضایی (کمانچه) اعضای گروه سورنای را در اجرای این کنسرت تشکیل می دادند.

گروه سورنای کار خود را از سال 83 شروع کرد و تاکنون کنسرت های متعددی را در جشنواره های متفاوت برگزار کرده است.

موسیقی ترکمن در برج آزادی

گروه موسیقی مقام چلر که سابقه ای حدوداً 30 ساله در حوزه موسیقی اصیل ترکمن دارد، شب گذشته در ادامه اجراهای بخش نواحی جشنواره موسیقی فجر در سالن برج آزادی روی صحنه رفت.

اعضای گروه مقام چلر را در این کنسرت طواق سعادتی (خواننده، نوازنده، دوتار و سرپرست گروه)، غفور امانیان (دوتار)، امین سعادتی (دوتار)، رسول سعادیت (کمانچه) و همراه پورقاز (دوتار) تشکیل می دادند.

طواق سعادتی، موزیسین پیشکسوت ترکمنی که سال گذشته نیز در جشنواره موسیقی فجر حضور داشت، در کنسرت شب گذشته قطعات “شهید برن اولر اوچین” و “لاله گتیرمش” را به مخاطبان موسیقی ترکمنی تقدیم کرد.

گروه مقام چلر در این کنسرت چند موزیک بی کلام نیز اجرا کرد و همچنین آوازهایی با استفاده از شعرهای مختوم قلی خواند که با محوریت مضامین اخلاقی سروده شده است اند. از آن جا که زندگی ترکمن ها در طول تاریخ همواره به اسب وابسته بوده است و امروزه هم در بندر ترکمن و گنبد کاووس مسابقه های اسب دوانی برگزار می شود، گروه مقام چلر قطعه ای سازی راجع به اسب نیز اجرا کرد.

مقام چلر به معنای پویندگان مقام های ترکمنی هست. این گروه موسیقی در سال 67 تأسیس شده است و تا کنون اجراهایی را در جشنواره های فجر، مقاومت، نواهای حماسی، میراث فرهنگی و ضنایع دستی و مولودی خوانی رضوی به صحنه برده است.

اجرای محمد علیزاده در سالن ایرانیان

محمد علیزاده در چهارمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را در دو سئانس در سالن ایرانیان به صحنه برد.

این اجرا با هنرنمایی اشکان صدیق آذر، نوازنده لانچ پد شروع شد و بعد از این که سایر اعضای ارکستر نیز وی را همراهی کردند، علیزاده با اجرای قطعه “خیلی برام خاطره عزیزت” پا به روی صحنه گذاشت و تماشاگران خود را به وجد آورد. در ادامه نیز بلافاصله اثر “برگرد” را خواند و بعد چند کلامی با مخاطبان خود صحبت کرد.

علیزاده که در شب تولدش روی صحنه می رفت و از این بابت بسیار هیجان زده بود، رو به حاضرین در سالن ایرانیان گفت: من معلمی داشتم که روزی یک سیلی به من زد و همان سیلی مسیر زندگی ام را عوض کرد. ایشان هر لحظه می گفت که زندگی ات را بر پایه علاقه بنا کن و من این کار را کردم. این ترانه ای که می خوانم را هم تقدیم به آدم هایی می کنم که شاید امروز آن ها را نداریم ولی هر لحظه در قلبمان هستند.

پس از صحبت های علیزاده، داوود اریکه صدای ساکسیفون خود را به صدا درآورد و اورتور قطعه “عشقم این روزا” را نواخت که در حین و آخر اجرا نیز به درخواست محمد علیزاده مورد تشویق حاضرین در سالن قرار گرفت. سپس “کجا میری” و بعد اثر “بی حوصله” به مخاطبان تقدیم شد.

در ادامه علیزاده با این صحبت ها به استقبال اجرای قطعه “برادر” رفت: عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی… عاقل ها فکر می کنند که خیلی باحال هستند، هر لحظه سرشان در حساب و کتاب است ولی ما دیوانه ها همین طوری زندگی می کنیم و کاری هم به کسی نداریم. همه هم به ما می گویند دیوانه ایم ولی من یقین دارم که خدا با دیوانه هاست نه با عاقل ها.

قطعه بعدی این کنسرت اثر قدیمی تر “خیلی خوشحالم” بود که علیزاده آن را با نوازندگی پیانو علیرضا اویسی، رهبر ارکستر خود اجرا کرد. بعد از اجرای مینیمال این اثر، نوبت به هنرنمایی انفرادی نوازنده ها رسید، به طوری که هر یک از آن ها نغمه ای از ملودی های بومی ایرانی را با ساز خود نواختند و به وسیله محمد علیزاده به تماشاگران معرفی شدند.

اعضای ارکستر محمد علیزاده در اجرای این کنسرت را امیرحسین اویسی (رهبر ارکستر و نوازنده پیانو و کیبورد)، علی شهبازی (گیتار الکتریک)، اشکان موسوی (نوازنده و سولیست ویولن)، بهمن میرزازاده (بوزوکی و گیتار)، محمد شعبانی (پرکاشن)، اشکان صدیق آذر (لانچ پد)، علی پورنگهبان (گیتار باس)، ایمان ذاکری (درامز)، داوود اریکه (ساکسیفون، کلارینت و فلوت)، پوریا فیروزی (کیبورد) و کیانوش علی محمدی (همخوان و بک وکال) تشکیل می دادند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه در 6 سالن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود.

————-

گزارش تصویری از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر

هنرآنلاین

سینماپرس

مهر

واژه های کلیدی: کنسرت | ارکستر | موسیقی | نوازنده | جشنواره | نوازنده | محمد علیزاده | اخبار فرهنگی و هنری

تصاویر) + گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (

تصاویر) + گزارش از چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر (


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs